Vuohifoorumi Foorumin päävalikko Vuohifoorumi
Vuohichatti

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Paljonkohan menee KK heinää ja olkia?

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Vuohifoorumi Foorumin päävalikko -> Vuohenhoito ja ruokinta
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
douniainen

LähetäLähetetty: Pe 28.08.2009 19:31    Viestin aihe: Paljonkohan menee KK heinää ja olkia? Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä sitä tuli tänään mietittyä ett paljonkohan heinää menee 3 vuohella
kuukaudessa? Rolling Eyes

Meille kun nuo aikuiset muutti kesällä ja nyt ovat saaneet nyrsiä
tuoretta joka on pihalla jo aivan loppu eli siksi jo haettiin heinää.
En vaan tiedä paljonkohan sitä menee ett osaisi ostaa varastoon kevääseen asti. Embarassed

Selvennykseksi vielä ettei meillä ole niitä puriste rullia vaan ihan
paaleja.

Entä onkohan huonoa jos ostin tänään kuivaheinäpaaleja vai pitäisiköhän
sen olla olkipaalia? Rolling Eyes

Molempia oli ja ostin vaan yhen olki ja 11 heinä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Xaus

LähetäLähetetty: Pe 28.08.2009 20:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vuohi syö päivässä 1-1,5kg heinää ja hukkaa varmaan 0,5 kg jalkoihin. Laughing Siitä voi laskea kk tarpeen. Mulla ei ole säilytystiloja koko talven heinille, joten pakko toivoa, että heinää saa vielä keväällä. Keskustelin kuitenkin yhden säilöntekijän kanssa pienten säilöpaalien hankinnasta ja hällä pitäisi olla riittävästi, muovitettu auttaa säilytysongelmassakin... Olkea ei kovin paljon mene, jos siis kuivikkeena sitä käyttää. Kauran olkea myös syövät vähän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Pullava

LähetäLähetetty: Pe 28.08.2009 20:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä laskisin kolmelle vuohelle paali päivässä. Riippuen paalin koosta Rolling Eyes Aika paljon kuitenkin tuhlaavat.
Takaisin alkuun
douniainen

LähetäLähetetty: Pe 28.08.2009 20:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Herran jestas mulla ei oo noin isoja tiloja heinälle. Shocked

Siis mähän oon ostanut siis vajaan kk satsin. Rolling Eyes

Niin ja siinä satsissa on noin 2 kuutiota. Confused
Takaisin alkuun
Xaus

LähetäLähetetty: Pe 28.08.2009 20:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kannattaa tehdä tiivis heinähäkki, ei mene hukkaan niin paljon.
Takaisin alkuun
Emmuli

LähetäLähetetty: Pe 28.08.2009 21:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei sitä kyllä noin paljoa mene. Shocked Tai riippuu tietenkin paalikoosta.
Meillä on isoja pikkupaaleja, about 13kg/kpl. Tällä hetkellä menee reilu paali päivässä, kun on hevonen + 3 vuohta. Talvella menee varmaan enemmän. Nyt olen tosin huomannut että vuohet nirsoilee tuon kuivaheinän kanssa, syövät tosi vähän, kun pitäis muka saada tuoretta. Rolling Eyes
Takaisin alkuun
viiveli

LähetäLähetetty: Pe 04.09.2009 15:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Me hommattiin 50 paalia per nenä viimetalveksi ja keväällä muutama paali lisää. Parempi hieman liikaa kuin liian vähän Smile
Takaisin alkuun
douniainen

LähetäLähetetty: Pe 04.09.2009 16:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Misä ihmeessä te säilytätte niitä kun meil ei varastot anna myöden. Confused

Oon nyt laskenyt tän ketjun ansiosta ett meil on vaan tilaa 2kk varastoinnille! Evil or Very Mad
Takaisin alkuun
viiveli

LähetäLähetetty: La 05.09.2009 12:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

douniainen kirjoitti:
Misä ihmeessä te säilytätte niitä kun meil ei varastot anna myöden. Confused

Oon nyt laskenyt tän ketjun ansiosta ett meil on vaan tilaa 2kk varastoinnille! Evil or Very Mad

Meillä on tallin päädyssä iso heinäsuoja, josta nuo heinät ei täytä kuin pienen osan..mut mut, et saisi varattua/ostettua heiniä jostakin sillai että, kävisitte hakemassa uutta kun varasto tyhjenee?
Takaisin alkuun
Emmuli

LähetäLähetetty: La 05.09.2009 16:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei kai sitä ole itse pakko säilyttää. Mä haen aina vaan parin viikon heinät kerrallaan, ja tähän asti oon hyvin saanut heinää vielä keväälläkin. En siis ole edes varannut paaleja etukäteen.
Takaisin alkuun
viiveli

LähetäLähetetty: Su 06.09.2009 12:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No joo kannatta kysellä..Me jouduttiin viime keväänä hakemaan heinät pidemmän matkan takaa kun lähimyyjillä oli jo kaikki varattu. Smile
Takaisin alkuun
kaisah

LähetäLähetetty: Ti 08.09.2009 09:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Määkin haen pitkin talvea. Jatkan tosin talvella luonnonheinällä ja kerpuilla ja havuilla, kun ei toi puhdas (hevosille kyllä hyvälaatuinen) heinä oikein maistu pelkästään ainakaan mun kutuille. Luonnonheinä menee lähes kaikki, samaten esikuivattu, jos sitä saan jostain hankittua, niitä ei sotketa alle Very Happy

Ja meillä on vanha suuli, jonka navetanvintillä on tällä hetkellä n. 300 kg heinää paalissa, ehkä 200 kerppua (vyötärönpaksusia, puoltoistametrisiä) ja tänään sinne tungetaan vielä 60 pahnapaaliakin Laughing

Järjetön määrä elukoita.
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Vuohifoorumi Foorumin päävalikko -> Vuohenhoito ja ruokinta Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa