Vuohifoorumi Foorumin päävalikko Vuohifoorumi
Vuohichatti

OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Onko se nyt niin...
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Vuohifoorumi Foorumin päävalikko -> Vuohenomistajan elämää
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
kiti.hannele

LähetäLähetetty: Pe 12.05.2006 17:58    Viestin aihe: Onko se nyt niin... Vastaa lainaamalla viestiä

...että kuttukin puskee koko ajan ja sen kun kerkiää?

Mulla on 1. kuttu ollut vuodenpäivät. Kiva kaveri ja kovin persoonallinenkin, mutta kun lähelle menee niin puskee sen kun kerkiää.

Kaikki kehuu Uman kirjaa kutun hoidosta (ja hyvä onkin), mutta ei mun kuttu ole niin kiva. On mulla ratkaisukin!

Mä meen sumutinpullon kanssa karsinaan tai aitaukseen, kun puskuri ilmestyy niin myös sumutinpullo käy. Toimii.
Mutta mutta ei kivaa.

Onko yleistä vain luovunko koko touhusta todeten "ei mun laji" ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lemmikki

LähetäLähetetty: Pe 12.05.2006 18:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minullakin on sellainen kuttu, joka uhkailee sarvilla, enkä oikein tiedä mitä sen kans ois paras tehdä. On niin vähän vielä kokemusta vuohista ja ei ole vielä mitään oppikirjaakaan tullut hankittua. Myyminen on käynyt mielessä, joku toinen voisi sen kans pärjätä paremmin. Nyt sillä on kilikin, se on kyllä puhuteltava, mutta emä välillä sitäkin sarvilla kömmyyttää. Voisi sitä sumutepullo konstia kokeilla. Lypsämisestäkään kun ei nyt tule mitään. Sad
Takaisin alkuun
caddy
Moderaattori

LähetäLähetetty: Pe 12.05.2006 19:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kukahan antoikaan sellaisen neuvon, että pitää "jyrätä" mennessään niin, että vuohi joutuu pakosta väistämään, pomoahan väistetään... En löytänyt sitä viestiketjua, liekö ollut tuhoutuneiden joukossa silloin, kun tänne iski se hakkeri. Se joka koulutti (ongelma-?)koiria myös. Oli paljon muitakin hyviä neuvoja aiheesta... Kuka tunnistaa itsensä?
kuttu

LähetäLähetetty: Pe 12.05.2006 19:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se on normaalia että vuohet uhittelevat sarvillaan toisiaan, mutta ihmiseen niiden ei pitäisi kajota.
Uhittelu ja pökkiminen lauman sisällä ovat laumajärjestyksen koettelimista ja/tai sen ylläpitämistä. Jos kuttu uhittelee ihmiselle, se todennäköisesti yrittää ottaa tai varmistaa johtajan paikkaa. Eli olisi selvästi näytettävä kuka on pomo. Ei ole ollenkaan liioiteltua kaataa kuttu tuolloin vaikka kyljelleen ja pitää siinä hetken aikaa jos ei muuten usko. Muutaman kaatokerran jälkeen tyhmemmänkin luulisi ymmärtävän kuka on pomo ja kuka alamainen.
Toiset kutut ovat luonnostaan ihmiselle alamaisia, mutta toisilla vaan on kovempi pää ja ne pitää siihen opettaa. Esim. meillä yksi kili aikanaan oli pahnan pohjimmainen ja pärjäsi ihan kivasti omassa asemassaan. Mutta kun se lähti meiltä pois, alisti se ensiksi uuden kuttukaverinsa ja sitten voimiensa tunnossa yritti ottaa yliotetta ihmisistäkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
kiti.hannele

LähetäLähetetty: Pe 12.05.2006 19:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jaa-has no toi "vuohipaini" kuulosti ihan siltä, että sitä voisi kokeilla.
Sarvia tällä tapauksella ei edes ole, enkä pelkää sitä.
Joten ei kun remu-vaatteet päälle ja testaamaan miten vuohi kellistyy.

Asutaan muuten aikamoisen päätien varressa. Mahtaa siinä olla ohiajavalla Venäjän rekkakuskeilla erityisen hupaisaa. -Vuohipainia- Razz
Takaisin alkuun
Kaisa

LähetäLähetetty: Pe 12.05.2006 19:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ja kun alat siihen "painiin" niin ota myös sellainen asenne, että viet sen loppuun asti niin, että kuttu kanssa päätyy maahan...ovat yllättävän kovia pistämään vastaan. Sama pitää sitten toistaa joka uhittelusta, jos jätät yhdenkin väliin niin vuohi tajuaa heti, että tässä onkin mahdollisuus pomotella...

Vuohetkin ovat yksilöitä. Sen olen havainnut jo tässä reilun vuoden näiden meidän pukkien kanssa touhutessa...toiselle riittää pelkkä toruva äänensävy kaikkiin tuhmuuksiin ja toisen kanssa onkin sitten otettu aikanaan erää pari kuukautta pomoudesta Rolling Eyes ...ja vieläkin mokoma saattaa turvallisen matkan päästä mulle välillä heristellä päätään, mutta uhittelemaan ei enää uskalla.
Takaisin alkuun
Lode

LähetäLähetetty: Pe 12.05.2006 20:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meillä sain mertsiä kaataa tosi kauan ennenku meni jakeluun, että mä olen se joka määrää..mutta lopulta oppi ja nyt se on niiiin kiltti poika, joskus Laughing

Muista sitten kaataissas, että nimenomaan kyljelleen, ei seljälleen, etkä myöskään sitten käännä selän kautta ympäri; ettei nääs vattat mee sekasin.
Takaisin alkuun
Sarvis

LähetäLähetetty: Pe 12.05.2006 21:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hmm...Ja kuttu sitten saa huomiota riittävästi? Meillä joskus tyttöset puskee kun ei olla keretty seurustella niiden kanssa niiden mielestä riittävästi. Tiineenä ollessaan toinen puski ihmistä aina kun sille tehtiin jotain ei-niin-hauskaa, esim. leikattiin sorkkia tai setvittiin takkuja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
kiti.hannele

LähetäLähetetty: Pe 12.05.2006 21:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aikas mukava tämä palsta, kun tulee nopiaan hyviä ehdotelmia.

En ole itse yhtä nopea = En viitsi mennä talvi töhnäseen navettaan painimaan. Odotan siistimpää pohjaa aloittaakseni tosi touhut (ulkosalla siis).

Jos vielä jotain "ote" vinkkejä saisi (sarveton kun on tämä), niin eiköhän se kellahda ilman, että vatsaa sotketaan (siltä tai multa)
Takaisin alkuun
kiti.hannele

LähetäLähetetty: Pe 12.05.2006 21:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin mitä huomioon tulee niin aitaus on pihan yhteydessä ja siinä käydään useamman kerran päivässä tai jutellaan ainakin ohi mennessä.
Mutta mitä enemmän huomiota se saa niin sitä kiivaammin se puskee... ?

En nyt ihan tarkkaan ole selvillä sen kaipauksista, mutta se kyllä huutaa kun asiat ei ole sen mukaan.....

Luulen ainakin tämän asian olevan kunnossa.

Edelleen koestan painia kun aika on sopiva.

Kiitos kuitenkin senkin asian esille ottamisesta
Takaisin alkuun
Sarvis

LähetäLähetetty: Pe 12.05.2006 21:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mene kutun toiselle sivulle, nappaa mahan alta vastakkaisen puolen jaloista kiinni. Vuohi kellistyy kun jaloista vetää nopeasti ja pysyy kyljellään kun ei päästä irti. Kovalla alustalla ei kannata kaataa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
kiti.hannele

LähetäLähetetty: Pe 12.05.2006 21:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

no jopa kuulostaa helpolta.
Varmaan ei ihan ekalla mene putkeen, mutta testataan.....
Takaisin alkuun
wilhelmina

LähetäLähetetty: Pe 12.05.2006 21:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä oon kaatanut meidän pomottamaan pyrkiviä pässipoikia ihan vaan päästä vääntämällä maahan ja sitten pitänyt tukalassa otteessa hetken. Meillä on tehonnut parin kerran käsittely. Kuttua oon opettanut jyräämällä ja sekin toimii. Nykyisin tietää kun tuun, että väistää vikkelää.
Takaisin alkuun
kiti.hannele

LähetäLähetetty: Pe 12.05.2006 21:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Idea OK. Hyvä juttu, että on oikein varastossa "otteita". Idea

Sehän on varma, että kun on kerran kellistänyt yhdellä konstilla,
niin toiste se ei anna saamaa ihan helpolla tehdä.

Viksu otus kun on.
Takaisin alkuun
KarZa

LähetäLähetetty: La 13.05.2006 01:57    Viestin aihe: kutunkippaus Vastaa lainaamalla viestiä

Jos ei ole kutulla kahvoja päässä. Laita varoiksi panta kaulaan. Siitä pysyy ote, kun alat pomon paikkaa kysellä.

Kutun pakeneminenkin on kutulle puolet voittoa, kun et kuitenkaan saa kiinni. Eli pannasta kiinni, ja sorkasta nurin. Jos ei muuten onnistu, istu pannan taakse niskaan ja paina maahan. Jos kerran alkaa kaataa, on myös sitten kaadettava. Tai tasapeli vaan antaa lisää puhtia kutulle.

Tuota niskaan istumista käytin isoille pukeille, kun ei voima riittänyt enää vääntää nurin. Eli pukin sarvista kiinni (pukkipaini) ja sitten etupää alas niskaan istumalla. Pukin poski turpeeseen ja rumalla äänellä kerroin mitä ajattelin siitä.

Tuli tuosta edeltä sana assosiaatio "Sahapukki" Eli onko se jotenkin kuvaavaa, kun pukki lyö jalat levälleen. On kaataminen hankalaa.
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Vuohifoorumi Foorumin päävalikko -> Vuohenomistajan elämää Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa